Coloci biedt bedrijven en publieke organisaties een innovatieve invulling van communityvorming met klanten, leden, burgers en medewerkers. Een gemeenschap op basis van de intrinsieke motivatie en behoefte van mensen om zichzelf te verbinden, ongeacht rol of relatie. Puur op wat men zelf en samen wil bereiken en doen.

Coloci leert organisaties de randvoorwaarden en succesfactoren van communityvorming toepassen. Wat de uitgangspunten van de beoogde gemeenschap in de praktijk betekenen en hoe deze zich verhouden met de bestaande persoonlijke klantrelatie. Coloci geeft invulling van de behoefte van mensen enorganisatiesom naast het formele contact ook een informele verbinding aan te gaan waar iedereen op vertrouwen kan.

Voor veel bedrijven wordt een geïntegreerde invulling van individueel klantcontact, , - zorg, -service, klantforum en marktonderzoek voorgesteld als een klantencommunity. Daarbij staan de belofte, het merk en de werking van de organisatie, de producten en diensten centraal.

Bij Coloci staat de mens centraal en hoe deze zelf invulling geeft aan de betekenis van de verbinding met andere mensen. Het Coloci team leert bedrijven hoe dit te organiseren, waarde aan toe te voegen en samen verder te komen ten einde een meer open gemeenschap met de klanten te vormen.

Dit bestaat uit het realiseren van community -plannen, -ontwikkeling en -coaching, openbare dialoog campagnes. Het resultaat is een nieuwe wederkerige relatie met kansen voor nieuwe nieuwe ontmoetingen.

===

Coloci is het resultaat van 15 jaar onafhankelijk onderzoek en ontwikkeling communitiekennis en toepassing daarvan in samenwerking met groepen kinderen, jongeren en hun scholen en daarna met verschillende coöperaties, bedrijven, nuts- en zorginstellingen en universiteiten.

In 2012 zijn een toepassing van het platform, de kennis en het medium onderscheiden door de Verenigende Naties als voorbeeld van nieuw coöperatief denken en open sociaal netwerk.  

Bedrijven en organisaties (her)ontdekken het nut, de werking en waarde van de informele verbinding. En hoe dit zich verhoudt met het blijven optimaliseren van de formele relatie met klanten, leden, burgers en andere relaties.

In 2016 is het medium op basis van deze ervaringen, anciperend op de actueel technische mogelijkheden totaal vernieuwd. 

Coloci biedt vandaag een platform van unieke kennis, diensten, infrastructuur en ruime ervaring met het stimuleren, ontwikkelen, faciliteren en begeleiden van:

  • communities
  • informele verbinding met doelgroepen
  • openbare dialoog
Door meer in te zetten op een eigen sociaal netwerk (onafhankelijk) van de ‘publieke social’ media,  blijkt een meer betrouwbare en duurzame te ontstaan. 

Voor meer informatie neem contact op >>, we delen graag alle inzichten en mogelijkheden voor toepassing.